istanbul

istanbul

Kareler: Hollanda'da gün doğumu

Geçenlerde bir arkadaşımla sohbet ederken güneşin doğuşunu çok sevdiği halde özellikle yazın erken uyanıp evden dışarı çıkarak günün ilk ışıklarını seyretmeye üşendiğinden bahsetmiş ve gün batımı ile yetindiğini ilave etmişti.

 Yakın zamanda yolum Hollanda'ya düşünce kuzeyde kışın gün doğumunu yakalamanın nasıl kolay olduğunu farkettim. Aralık ayında saat dokuza doğru güneş ufukta yükseldiğinden her sabah güneşin ilk ışıklarına merhaba demek çok kolay. Tabii, bulutlar izin verirse.

Hollanda'nın ortalarında yer alan Rossum diye bir köyde iş için iki gün kaldım. 10 odalı küçücük otelimin önünde uzanan manzara güneş yükselirken işte böyle görünüyordu.


Bulut tabakasının altındaki dar açıklık taze güneşin ışıkları ile kıpkırmızı bir şerit haline dönmüş. Sanki kırmızı bir fırça ile resim boyanmış gibi.

Noel ve yılbaşı için süslenmiş otelimin de bir fotoğrafını çektim. Soğuk gecenin sessizliğinde kapının önünde taze havayı ciğerlerime çekerken yılbaşı atmosferini görüntülemeye çalıştım.


Otelin girişinde çok güzel ve özenli bir restoran var. Üst kat ve arka tarafta da odalar. Kırın ortasında vaha gibi bir yer.

Fotoğrafları iş gezilerinde yanımda bulundurduğum küçük Olympus xz-2 ile çektim.