istanbul

istanbul

Kareler: Mikonos

Mikonos adasına yaptığım bir yelkenli gezisinde adanın merkez kasabasının panaromik bir fotoğrafını çektim. Aslında bu seyahat ile ilgili detaylı bir izlenim yazısı yazacağım (yazdım, burada) ama yine de bu panoramayı ayrıca paylaşayım dedim. Çok estetik görüntüler sunan bir ada burası.

İşte benim objektifimden Mikonos panoraması. Üzerine tıklarsanız biraz daha büyük görebilirsiniz.

Mykonos_panorama

Bu resmi üç fotoğraftan oluşturdum. Biraz daha açıklayıcı olsun diye bu üç fotoğrafı da aşağıda gösteriyorum.

Bu birincisi:

Bu ikincisi:

Bu da üçüncüsü:

Sonuçta elde ettiğiniz resmin kadrajı üç fotoğrafın toplamından bir parça farklı olabiliyor, bu doğal. Panorama oluşturmada püf noktası her fotoğrafta bir önceki ile örtüşen bir alan bırakmak ve makineyi düşey düzlemde hareket ettirmemek. Tabii, makineyi öne veya arkaya doğru hareket ettirmeden tutmak da önemli. Işık ayarlarının farklı olmamasını da sağladığınızda (exposure lock) mükemmel bir panorama yaratabilirsiniz. Bir de karşınızda Mikonos gibi güzel bir manzara varsa insan bakmaya doyamıyor.